سِرتق
سلام به Ratons De Bibliotecas 
قالب وبلاگ


ابتکارِ اقتصادیِ مجموعه «قهوه تلخ» با اعلام قرعه کشی هفتگی و دوره‌ای، برای خیلی از تهیه کنندگان وعرضه کنندگان فیلم بهانه‌ای شد برای چپو کردن مردم و کلاه گذاشتن بر سر آن‌ها.

از آن تاریخ به بعد هر فیلمی که اکرانش به پایان رسیده بود و در راه پیوستن به شبکه سینمای خانگی بود، کارتی منتشر می‌کرد و از مردم می‌خواست تا با ارسال پیامکی شماره سریال مندرج برگه همراه سی دی یا دی وی دی، در قرعه کشی ماشین یا جایزه چند میلیون تومانی شرکت کنند.

از نکات غامض موجود در این کارت‌ها و برگه‌های قرعه کشی نبود تاریخ مهلت شرکت در قرعه کشی‌ها بود که «خبر از سر درون می‌داد» و شاید هم اینکه خریداران تا روز ابد می‌توانستند همچنان با ارسال پیامک به برنده شدن در قرعه کشی امیدوار باشند. پس از گذشت ماه‌ها از این قرعه کشی‌ها نه برنده‌ای اعلام شد و نه اسامی برندگان در جایی منتشر شد و باز هم به قول معروف «آن را که خبر شد خبری باز نیامد».

این روز‌ها دی وی دی فیلم «جدایی نادر از سیمین» به بازار عرضه شده است؛ فیلمی که در یکسال گذشته با سیل موفقیت‌های جهانی خود دستاوردهای مهی برای سینمای رخوت آلود ایران محسوب می‌شود.

اصغر فرهادی و تهیه کنندگان این فیلم برخلاف عنعنات بسیاری از کارگردانان داخلی که همیشه دم از «مردم» می‌زنند و به چیزی که نمی‌اندیشند «مردم» است، نه کارت قرعه کشی در بسته فیلم خود گذاشتند و نه وعده‌های آسمانی دادند. حال اقدام فرهادی احترام به مخاطب بود یا دیگر کارگردانان خاک پای ملت؟؟؟

[ ۱۳٩٠/٧/٢۱ ] [ ۱٢:٢٧ ‎ب.ظ ] [ سیده سمانه حسینی فرد ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

کتابخوان و کارمند حوزه فرهنگ
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب